Om föreningen

Eken 21 består av ett flerbostadshus med 37 lägenheter och två lokaler för uthyrning på bottenplan.

I huset finns även ett övernattningsrum med toalett och dusch, tvättstuga med torkrum, cykel- och barnvagnsrum samt en solaltan i söderläge på taket.

Huset förvaltas av föreningen. Det är därför viktigt att alla medlemmar är med och tar ansvar för våra gemensamma ytor. Vi har en vår- och en höststädning som alltid avslutas med en uppskattad fika eller korvgrillning. Alla medlemmar som har hälsan förväntas närvara på minst en av städdagarna. Orkar man inte städa är man varmt välkommen att bara vara med på fikastunden. På sommaren har de boende i varje lägenhet ansvar för att klippa gräset och rensa ogräs under en vecka.

Föreningens arbete leds av en styrelse som väljs av medlemmarna en gång om året. Under fliken kontakt kan du kontakta styrelsen. Den ekonomiska förvaltningen får vi hjälp med från Sveriges Bostadscentrum (SBC) och den tekniska förvaltningen sköts av ADB Fastighetsservice. För frågor om överlåtelser, avgifter, lägenhetsförteckning och medlemsregister var vänlig kontakta SBC:s kundservice på 0771-722 722. Medlemmar kan även få hjälp med fel i lägenheten av ADB (08-664 47 00). Detta bekostas då helt av lägenhetsinnehavaren.

Nedan hittar du årsberättelser, stadgar och andra viktiga dokument för föreningen. Om du vill hyra ut i andra hand eller bygga om finns här till exempel en ansökan att fylla i och lämna till styrelsen. Du kan även läsa om vår energiförbrukning och om den underhållsplan som finns fram till 2033.